لذت کتاب

ششمین نشست لذت کتاب در کتابخانه امام علی(ع)‌ یزد برگزار شد./ فرهاد حسن‌زاده نویسنده رمان هستی، مهمان تلفنی این نشست بود.

در این نشست صمیمی که با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، معاون وی و جمعی از کتابداران یزدی برگزار شد، حاضران به نقد و بررسی رمان «هستی» نوشته فرهاد حسن‌زاده و بیان دیدگاه‌های خود درباره این کتاب پرداختند.

کتابداران حاضر در نشست، نثر شیرین و روان، شخصیت‌پردازی خوب، داشتن بن‌مایه‌ طنز، جذابیت برای نوجوانان و روایت متفاوت از دفاع مقدس را از جمله ویژگی‌های برجسته رمان هستی یاد کرده و آن را کتاب مناسبی برای معرفی به مخاطبان جوان و نوجوان دانستند.

«رقیه دوست فاطمی‌ها» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز ضمن بیان علاقه خود به آثار این نویسنده توانمند ادبیات کودک و نوجوان، رمان «هستی» را داستانی جذاب برای نوجوانان و جوانان دانست و نثر صریح و بدون خودسانسوری را از ویژگی‌های مثبت این داستان برشمرد.

وی همچنین به تحلیل طرح جلد کتاب پرداخت و آن را دارای نمادهای مرتبط با داستان و القا کننده مفاهیم درونی کتاب دانست که در جذب اولیه مخاطب به کتاب تأثیر به سزایی دارد.

دوست فاطمی‌ها به استفاده نویسنده از اصطلاحات گویش بومی مردم خوزستان، انتخاب خلاقانه شخصیت هستی و وجود رگه‌های طنز در کتاب اشاره کرد و افزود: زبان طنز داستان، تلخی جنگ را گرفته و روایت اول شخص نیز به هم‌ذات پنداری نوجوانان با هستی کمک زیادی می‌کند.

حسن ختام ششمین نشست لذت نیز تماس تلفنی با "فرهاد حسن زاده" و گفتگوی حاضران با وی بود.

حسن‌زاده از تشکیل چنین نشست‌هایی که به منظور معرفی و نقد و بررسی کتاب‌های مفید برگزار می‌شود، استقبال کرد و گفت: وضعیت مطالعه و کتابخوانی در جامعه ما امیدوار کننده نیست و ما نویسندگان نیز هم‌پای کتابداران دغدغه جذب مردم به کتابخوانی را داریم و تشکیل نشست‌هایی مشابه "لذت کتاب" می‌تواند منجر به ترغیب مردم به مطالعه شود.

این نویسنده پرکار حوزه کودک و نوجوان، ضمن پاسخ به برخی سوالات مطرح شده در نشست لذت کتاب در خصوص رمان هستی، مطالعه رمان دیگری از خود با عنوان «عقرب‌های کشتی بمبک» را به کتابداران توصیه کرد.

گفتنی است، سلسله نشست‌های «لذت کتاب» با هدف مطالعه گروهی کتابداران، آشنایی با کتاب‌ها و نویسندگان و همچنین ارائه راهکارهای مناسب برای مشاوره کتاب به اعضا، توسط جمعی از کارکنان و کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان یزد و به صورت خودجوش تشکیل می‌شود.

منبع: روابط عمومی اداره کل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی